Social media blijken soms een noodzakelijk kwaad te zijn als het om zakelijke dienstverlening gaat, zeker als je sterk afhankelijk bent van het web om warme leads te creëren. Sociale media-websites zoals Facebook, Twitter, YouTube en Instagram zijn uiteindelijk de populaire sociale netwerktools tiktok volgers kopen geworden voor miljoenen hoopvolle mensen op het gebied van online marketing. De zorg is: hoe kies je het meest effectieve social media platform voor jouw bedrijf?
Hieronder vindt u enkele ideeën voor het kiezen van het juiste sociale netwerkplatform voor uw bedrijf, gevolgd door een overzicht van manieren om een materiaalschema voor sociale media op te stellen
Overweeg uw primaire doelstellingen
Als u precies begrijpt wat u met uw socialemediakanaal wilt bereiken, kunt u het beste platform kiezen. Hoewel het hoogste doel van elk bedrijf is om winst te maken, hebben verschillende bedrijven verschillende doelen voor hun sociale netwerkstrategie.
Weet wie je doelgroep is
Personen tussen de 18 en 34 jaar hangen rond op gloednieuwe sociale websites zoals Snapchat, terwijl meer volwassen personen kunnen worden gevonden op websites zoals Twitter, Facebook en Google+. Als u het niet zeker weet, kijk dan waar uw concurrenten hun tijd in investeren en waar ze de meeste betrokkenheid krijgen.
Ontdek precies wat uw publiek verlangt
Zoek precies uit wat uw publiek het meest enthousiast maakt op sociale media. Als je het niet zeker weet, kijk dan precies wat andere vergelijkbare organisaties doen en welke reacties ze precies krijgen van hun publiek.
Identificeer precies waar je tijd voor hebt
Als je elke dag een extra uur hebt voor sociale media, houd je bereik dan beperkt tot een of twee sociale netwerken die effect zullen hebben. Als je weinig tijd hebt en denkt dat je op meerdere kanalen moet zijn, overweeg dan om je social media beheer uit te besteden.
Ontwikkel een inhoudsplan voor sociale media voor uw service
Met alle verschillende aangeboden sociale media-applicaties kan het een probleem zijn om ermee om te gaan. Wanneer, dat is waar een schema van een sociaal netwerk uiteindelijk een handig hulpmiddel wordt om precies voor te bereiden wat u wilt delen.
Hier is een plan om effectief een materiaalschema voor sociale media te maken:
1. Bestaand bestaan op sociale media.
Onderzoek precies welke accounts op sociale netwerkwebsites u momenteel heeft en welk materiaal ze precies hebben. Zijn er sociale bezittingen die volledig ineffectief zijn geworden?
2. Materiaalsoorten
Precies begrijpen welk materiaal u gaat gebruiken om uw bedrijf te promoten, is een cruciaal punt bij het plannen van uw inspanningen. Uitzonderlijk materiaal moet geschikt en aantrekkelijk zijn voor uw diensten en items. Wees praktisch over uitgaven die u inhoudsproductie mogelijk kunt maken.
3. Trackingtools
De analysetoepassing is een vereiste tool voor elk marketingproject voor sociale netwerken, waarmee u de resultaten van uw activiteit kunt bepalen. Besteed wat tijd om te onderzoeken welke trackingtools het beste bij uw methode passen. Het hangt van u af welk platform u kiest, houd gewoon rekening met de vereisten van uw organisatie.
4. Zorgkanalen Het is niet nodig om alle bestaande sociale netwerksites te accepteren. Evalueer de demografische groepen die u wilt bereiken en de inhoudstypen die u kunt produceren; dit zal helpen om slechts een aantal platforms te kiezen voor dit product van uw strategie. Stel uw subdoelen in voor elk van hen, de resultaten die u wilt behalen en statistieken die u gaat gebruiken om resultaten bij te houden en succes te definiëren.
5. Acties
Specificeer uw toekomstige activiteit voor elk van de gekozen platformen. Naast het publiceren van uw materiaal, maken sociale webplatforms het mogelijk om rechtstreeks te communiceren met uw klanten, deskundige buurten en vernieuwers van uw markt. Reageer op vragen, geef uw standpunt prijs, plaats passende berichten om uw bekwaamheid en betrouwbaarheid te tonen.
6. Regelen
Bereid de frequentie van uw sociale activiteit voor, rekening houdend met het feit dat veel berichten gebruikers vaak kunnen irriteren. Regel uw acties, probeer gebruikers op de hoogte te houden en niet te storend te zijn. De sleutel is dat marketingberichten moeten worden afgewisseld met behulpzame en grappige berichten.
7. Tijd
Wees redelijk; sociale marketing duurt lang. Als u probeert uw marketingproject voor sociale websites perfect uit te voeren, kunt u ontdekken dat u uren besteedt aan sociale websites. Als je het aantal uren per week voor het uitvoeren van deze strategie vaststelt en houdt, kun je dat voorkomen. Misschien wilt u enkele keerpunten in uw schema opnemen. Door uw ontwikkeling te volgen, kunt u zien wat goed werkt en precies wat u zou moeten verbeteren om van sociale media een veel betere marketingtool voor uw organisatie te maken.